Werkdagen
                                     Materialenlijst U kunt het beste steeds een standaardpakket met schrijfmaterialen meenemen. Het standaardpakket zou het volgende kunnen bevatten: vulpennen, losse pennen, potloden, inkt, verf, penselen, mengbakjes, vlakgom, liniaal, lijm, schaar, ruitjes- en blanco papier en 5mm ruitjespapier, tissues of inktlap. Voor lessen Classicistische minuskels en Copperplate: kroontjes en/of schelvispennen. Kijkt u ook even bij de mededelingen of er voor de komende werkdag wordt geadviseerd om nog extra materialen mee te nemen. Tijdens de werkdagen is er ook meestal de postorderwinkel van Calli-Art aanwezig waar u diverse kalligrafie-materialen kunt aanschaffen.
Vrijwel maandelijks organiseert de Vereniging Mercator werkdagen waar beoefenaars  van het schrift samenkomen om te schrijven en workshops te volgen. Naast Italic  worden ook verschillende andere kalligrafische schriften behandeld.  Met uitzondering van juli en december vinden de werkdagen van Mercator elke laatste  zaterdag van de maand plaats.   Locatie:  De Open Hof Beethovenlaan 2 4102 BM Culemborg tel. 0345 - 51 52 50   Het programma vertelt u precies wanneer welk onderwerp aan bod is, door welke  docent les wordt gegeven en welke materialen u mee moet nemen.  Neem wel zelf uw lunch mee; koffie en thee is aanwezig en meestal ook soep bij de lunch.  De werkdagen van Mercator zijn voor iedereen toegankelijk.  Aanvang programma 10.30 tot ongeveer 15.00 uur  Leden betalen  15,--, niet-leden  30,--  Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op: info@verenigingmercator.nl
De gastspreker op 29 april is Paul Melsen. De werkdag op 26 augustus, geleid door Wim Gesink, zal in het teken staan van de Quadrata kapitalen. In de workshop van Regina de Ruiter gaan we met het Copperplateschrift aan de slag.